HAKEN, HONDEN EN MEER ---- CROCHET, DOGS, AND MORE




Translate

zaterdag 4 mei 2013

Haaknaald, Pepita en koninginnen

Wat een lekker weer is het weer vandaag! We boffen toch wel deze week! 

Een tijdje geleden vroeg ik mijn lezers hoe zij hun haaknaald vasthouden, met de mesgreep of de pengreep.

mesgreep

pengreep

Ik kreeg op dat bericht 11 reacties. Met mezelf meegerekend dus 12 mensen. Daarvan gebruiken er 9 de mesgreep en 3 de pengreep (van wie er eentje ook af en toe de mesgreep gebruikt). We kunnen dus wel concluderen dat de mesgreep veruit het populairste is! :-)

Verder heeft Pepijn een vriendinnetje gekregen, hier is Pepita :-)



 Pepita is groter omdat ze gemaakt is met dikker garen (Lidl merkloos katoen) en een grotere haaknaald (3.5). Ze heeft ogen van knoopjes.


Geïnspireerd door de oude foto's en filmpjes die ze op Koninginnedag lieten zien, wilde ik eens wat meer lezen over de koninginnen Emma en Wilhelmina. De bieb had wat en van vrienden kon ik twee dikke pillen lenen - ik kan vooruit!



We are certainly having nice weather today! And indeed all week!

Some time ago I asked my readers how they hold their crochet hook, with the 'knife grip' (mesgreep) or the 'pen grip' (pengreep).
11 people reacted to my question, with me that makes a total of 12. Of those, 9 use the knife grip and 3 the pen grip (one of them uses the knife grip too sometimes). So the conclusion has to be that the knife grip is most popular here!

Pepijn had got a girlfriend: Pepita :-) Pepita is bigger because she is made of thicker yarn (Lidl cotton) and a larger needle (3.5 mm). Her eyes are buttons.

Inspired by the pictures that were shown on Coronation Day I wanted to read about the Queens Emma and Wilhelmina. I borrowed some books from the library and two big books from my friends. I certainly have enough to read for now!


-----------------------------------------------

3 opmerkingen:

  1. Ze zijn beide heel schattig!!

    En de manier hoe ik mijn naald vasthoudt, ook de mesgreep :-D En dan zegt mijn mama (die de pengreep hanteert) dat ik mijn naald vreemd vasthoud haha. Niets vreemd aan dus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Interessante discussie! :) Ik gebruik de pengreep behalve bij Zpagetti, dan de mesgreep... ;) Ga je volgen!
    Emilia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk! Welkom! Ben meteen bij jou gaan kijken en volger geworden :-)

      Verwijderen

Ik vind het leuk als je een berichtje achterlaat! I would love you to leave a message!