HAKEN, HONDEN EN MEER ---- CROCHET, DOGS, AND MORE




Translate

woensdag 26 juni 2013

bescheiden eerste oogst van balkon

Vandaag heb ik het eerste aardbeitje van mijn balkon geoogst! Het is maar één klein aardbeitje geweest, de rest is nog geheel niet in zicht, maar toch leuk!

This morning I harvested my first strawberry from my balcony! It's just one small 
strawberry, the others aren't here by a long shot, but still!

Hij smaakte heerlijk zoet!
It tasted lovely and sweet!

Vorige week had ik al de allereerste oogst: rucola!

Last week I had the very first harvest: rocket salad!


Daar moet ik wel meer van gaan eten, want hij staat al in bloei!
I'll have to eat more of that, it's already flowering!

Nou nog een kop muntthee van het balkon :-)

10 opmerkingen:

  1. aaaaaaaaaaaaaaaah wat een leukie !!
    Ik wilde zeggen : inlijsten maar hij was al hap-slik-weg :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wie het kleine niet eert.....leuk toch, ik heb vandaag ook weer 4 aardbeien geoogst! En van de rucola die doorschiet maak ik vaak pesto!
    Groetjes martine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben eigenlijk verbaasd dat hij al bloeit, want de blaadjes zijn gewoon mooi klein. Hij is nog niet doorgeschoten.

      Verwijderen
  3. wat heerlijk he meid... geniet ervan , niets smaakt zo fijn als groente en fruit uit eigen tuin. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. jammie rucola vind het lekker en sierlijk
    en je aardbeitje wat leuk zeg ♥

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ahhh das een mini-fruit-aardbeien-bommetje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk, zo'n aardbeitje van je balkon! Het doet mij denken aan de aardbei die de kinderen en ik (jaren terug) zagen groeien. Nee, hij mocht niet geplukt, moest nog even rijpen. Tot het moment dat mijn man naar zijn werk ging en achteloos de aardbei plukte, hap-slik-weg! En wij even later met ontzetting constateerden dat 'onze' aardbei verdwenen was... Dat heeft mijn man moeten horen toen hij thuiskwam van zijn werk! :-)
    Heerlijk ook die rucola, dat wil ik ook eens proberen. Die zakjes rucola uit de supermarkt zijn best prijzig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ahhaha hoe blij kan men zijn met 1 klein aardbeitje!!!
    ja een eigen oogst zet alles in een ander perspectief he!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. er is niks lekkerder dat groenten uit eigen tuin
    onze tuin is betegeld..maar ik zal zonder meer
    groenten planten

    zoals tomatjes pepertjes
    ik vindt u blog zo leuk altijd
    om te lezen

    veel groetjes uit een regenachtige arnhem
    liefs soraya

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een berichtje achterlaat! I would love you to leave a message!