HAKEN, HONDEN EN MEER ---- CROCHET, DOGS, AND MORE




Translate

maandag 23 september 2013

Opruimen en organiseren

Ik zei al dat er momenteel niet veel 'blogachtigs' uit mijn toetsenbord komt. Dat heeft verschillende oorzaken. Ontwikkelingen rond mijn baan, wat gezondheid, meeleven met vrienden die onverwacht hun nog vrij jonge hond verloren terwijl ze het laatste jaar al zoveel te verstouwen hebben gehad.

Het is een spannende tijd als je beslissingen moet gaan nemen over je werk, ander werk zoeken, misschien voor jezelf beginnen, een cursus doen? Ook wel een creatieve tijd, de ideeën dwarrelen door mijn hoofd.

En het heeft me ertoe aangezet om weer eens kalmpjes verder te gaan met het grote opruimen in mijn flat. Pinterest is daarvoor ook een inspiratie.






Eén van mijn Pinterest Boards: simple, easy living, organizing, cleaning

En dit is een heel fijne website in het nederlands: de HuishoudCoach.

Met dit boek was ik vorig jaar aan de slag gegaan. Nu wil ik het weer oppakken.





Hebben jullie soms ook het gevoel dat je bijna al je spullen zou willen wegdoen en in een camper gaan wonen?




(PS waarom er grote lege regels ontstaan zijn in deze post weet ik niet, en ik krijg ze niet weg.)

8 opmerkingen:

  1. Dat zou heerlijk zijn, in een camper wonen. Daar heb je gewoon de ruimte niet voor heel veel spullen. Ik ruimde gister de kamer van mijn 9-jarige dochter op en ik schrok gewoon van de hoeveelheid papier en spullen ze had verzameld.... 't zijn al zulke verzamelaars - kinderen... ikke niet hoor - haha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ja, herkenbaar! Wij hebben sinds vorig jaar een eigen caravan. Als we daar zijn denk ik regelmatig: Wat is het eigenlijk fijn om op zo'n klein oppervlak te bivakkeren, met zo weinig spullen. Ik neem ook steeds minder mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zomers verblijf ik altijd in een caravan en ik neem ook steeds minder mee. Eigenlijk heb je niet veel nodig... ik ben wel lekker a/h opruimen nu en dat voelt lekkerrrrrr.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh ja, ik heb soms ook van die aanvallen. Maar ach, daarna begin je toch weer met verzamelen.... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nee ik ben een echte verzamelaar maar een period helemaal back to basic in ons kampeerbusje is wel weer fijn maaaaar eenmaal aan het uitpakken bij thuiskomst blijkt mijn verzamelwoede weer hahaha, zadn stekjes leuke hebbedingetjes.....
    Maar heel af en toe heb ik de opruimwoede en dan kiep ik ook echt alles zo weg!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik heb dat ook mammadoggie...je wilt bloggen en haken maar anderen dingen hebben prioriteit... haken is meestal voor mensen die niet werken kunnen zoveel doen...en ja een haakblog moet je dingen doen om fotos te plaatsen..ik snap wel anders krijg je geen volgers....maar goed is niet anders...doe rustig aan mammadoggie...bloggen komt wel doe wat u denkt dat belangrijker is....groetjes van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Rustig aan meis ... soms is het best "opruimend" een grote opruiming te doen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik weet me tegenwoordig goed in te houden met het kopen van spullen, boeken en zo ('heb ik dit echt nodig?'), behalve garen dan.... haha!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een berichtje achterlaat! I would love you to leave a message!