HAKEN, HONDEN EN MEER ---- CROCHET, DOGS, AND MORE




Translate

zaterdag 9 november 2013

Iets heel anders: olijfzeep

Nog niets gehaakt, dus maar eens een heel ander onderwerp. Op zoek naar natuurlijke en handige spullen kwam ik terecht bij olijfzeep. Ik weet dat mijn moeder dat al lange tijd gebruikt, maar ik had me er nooit in verdiept.

Ik vond een webwinkel die pure (100%) olijfoliezeep verkoopt, al dan niet met toevoeging van laurierolie: Olijfoliezeep.nl. Nee, ik heb geen aandelen :-), en er zijn nog andere winkels, zoals bv Olijverie en Steviahouse. En ongetwijfeld zijn er ook gewone winkels te vinden die pure olijfzeep verkopen.





Het gaat hier om 'Aleppo-zeep', die echter momenteel door de oorlog niet uit Aleppo (Syriƫ) komt, maar uit Turkije.Het is een heel natuurlijk product. Ph-neutraal ook nog, dus goed voor de gevoelige huid en intieme delen.




Ik was met name benieuwd naar het wassen van je haar met deze zeep, wat zou moeten kunnen. Nou, dat heb ik dus gisteravond gedaan! Onder de douche, haar nat gemaakt, zeep ook nat gemaakt en met de zeep over mijn hoofd gewreven tot er behoorlijk wat schuim was en dat ingewerkt. Net zo lang laten inwerken als ik normaal met shampoo doe en daarna uitgespoeld.

Op internet had ik commentaar gelezen van mensen die zeiden dat hun haar zo stroef werd, en dat voelde bij mij ook zo na het uitspoelen. Dus heb ik de tip gevolgd om je haar na te spoelen met water met wat azijn erin (op de site zeggen ze citroensap trouwens, had ook gekund).
Ik weet niet of dat geholpen heeft, maar de volgende ochtend voelde mijn haar zacht aan, niet stroef, en het ging goed uit de klit.



Langer gebruik gaat me vertellen of dit een succes is of dat ik toch liever weer gewone shampoo ga gebruiken.

3 opmerkingen:

  1. bijzonder zeg....het leuke is dat deze zeep al jaren bij ons in een kastje vol mooie dingen staat...
    grappig xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja.. olijfoliezeep, sunlightzeep en marseillezeep zijn echt natuurlijke zeepsoorten en kan je voor alles gebruiken.
    ik heb op mijn blog pas een recept voor wasmiddel/afwasmiddel/allesreiniger gezet voor deze zepen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik maak ook al een tijdje wasmiddel van sunlightzeep en soda! Maar omdat in sunlightzeep dierlijke vetten zitten, gebruik ik voor huid en haar liever een plantaardige zeep :) Van marseillezeep weet ik dat eigenlijk niet.

      Verwijderen

Ik vind het leuk als je een berichtje achterlaat! I would love you to leave a message!